flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

П О Р Я Д О К проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців

04 липня 2011, 08:41

                                                                                                                                                                    ЗАТВЕРДЖЕНО                           

наказом керівника апарату  Суворов-   
ського районного суду м.Одеси            
№ 2-з/п-ап від 06.09.2010р.                   
 
 
 
                                                                                                    П О Р Я Д О К
проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців Суворовського районного суду м.Одеси
 
         Цей порядок визначає правові та організаційні засади проведення іспиту на заміщення вакантних посад державних службовців в Суворовському районному суді м.Одеси, як одного з етапів конкурсу, що проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002р. № 169, та Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого наказом Головного управління державної служби України, Української Академії державного управління при Президентові України від 10.02.2002р. № 30/84, з урахуванням Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07 липня 2010р.
 
1.Загальні положення.
 
1.1.Мета проведення іспиту – об’єктивна оцінка знань та здібностей кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
1.2.Рішення про проведення конкурсу приймається керівником апарату суду за наявності вакантної посади державного службовця.
1.3.Іспит проводиться конкурсною комісією Суворовського районного суду м.Одеси.
1.4.Умови проведення конкурсу.
До участі у конкурсі не допускаються особи, які:
- досягли встановленого законодавством граничного віку перебування на державній службі;
- визнані в установленому порядку недієздатними;
- мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади державного службовця;
- разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі особам, які є їх близькими родичами чи свояками;
- позбавлені права займати відповідні посади в установленому законом порядку на визначений термін;
- в інших випадках, установлених законодавством.
Особи, які подали необхідні документи для участі у конкурсі, є кандидатами на зайняття вакантної посади державного службовця.
1.5.Іспит проходять кандидати на заміщення вакантних посад, документи яких відповідають установленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посади державних службовців.
1.6.Конкурс проводиться поетапно:
1)публікація оголошення про проведення конкурсу в пресі;
2)прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади;
3)проведення іспиту та відбір кандидатів.
В оголошенні про проведення конкурсу повинні міститися такі відомості:
- найменування суду із зазначенням його місцезнаходження, адреси та номерів телефонів;
- назви вакантних посад із зазначенням, що додаткова інформація щодо основних функціональних обов’язків, розміру та умов оплати праці здійснюється кадровою службою;
- основні вимоги до кандидатів, визначені згідно з типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посад державних службовців;
- термін прийняття документів /протягом 30 календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу/.
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству про державну службу.
1.7.Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії такі документи:
- заяву про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходженням державної служби;
- заповнену особову картку /форма П-2 ДС/ з відповідними додатками;
- фотокартку, розміром 4 х 6 см;
- копії документів про освіту, засвідчені кадровою службою;
- відомості про доходи та зобов’язання фінансового характеру щодо себе та членів своєї сімї;
- копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України, засвідчену кадровою службою.
Особи, які працюють в суді, де оголошено конкурс, і бажають взяти у ньому участь, зазначених документів до заяви не додають.
Особи можуть подавати додаткову інформацію стосовно своєї освіти, досвіду роботи, професійного рівня і репутації /копії документів про підвищення кваліфікації, присвоєння наукового ступеня або вченого звання, характеристики, рекомендації, наукові публікації тощо/.
Забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством.
1.8.Консультант, відповідальний за ведення кадрової роботи у суді, перевіряє подані документи на відповідність їх встановленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посаду державного службовця.
         Особи, документи яких не відповідають установленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до іспиту не допускаються, про що їм повідомляється консультантом суду, відповідальним за ведення кадрової роботи, з відповідним обгрунтуванням.
         Якщо кандидат наполягає на участі в іспиті за даних обставин, він допускається до іспиту, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.
1.9.Подані документи і матеріали конкурсної комісії зберігаються у консультанта, відповідального за ведення кадрової роботи у суді.
1.10.Порядок проведення іспиту затверджується наказом керівника апарату суду.
1.11.Об’єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість іспиту, зміст та кількість питань, підрахунок результатів тощо) та відкритістю інформації про них, єдиними критеріями оцінки.
1.12.Проведення іспиту для кандидатів на заміщення вакантних посад передбачає перевірку та оцінку їх знань Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкції з діловодства в районному /міському/ суді.
Перелік питань на перевірку знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкції з діловодства в районному /міському/ суді обов’язково надаються для ознайомлення всім учасникам конкурсу при поданні документів для участі в конкурсі.
1.13.Екзаменаційні білети формуються з формою,наведеною в Додатку 2 Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого наказом Головного управління державної служби України, Української Академії державного управління при Президентові України від 10.02.2002р. № 30/84. Екзаменаційні білети затверджуються головою конкурсної комісії. До кожного білета включається по одному питанню на перевірку знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкції з діловодства в районному /міському/ суді. Всього – п’ять питань.
1.14.Питання 1-3 в екзаменаційних білетах містять знання стосовно положень Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», питання 4-5 – відповідно положень Кодексу України про адміністративні правопорушення та Інструкції з діловодства в районному /міському/ суді.
1.15.Кількіть білетів порівнюється 15.
1.16.Процедура іспиту складається з трьох етапів:
а)організаційна підготовка до іспиту;
б)складання іспиту;
в)оцінювання та підбиття підсумків іспиту.
1.17.Консультант суду, відповідальний за ведення кадрової роботи, визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце та час його проведення.
 
2.Організаційна підготовка до іспиту.
 
2.1.Організаційна підготовка до іспиту проводиться в день проведення іспиту з усіма кандидатами на заміщення вакантних посад.
2.2.Секретар конкурсної комісії інформує про тривалість та процедуру складання іспиту.
2.3.До початку іспиту секретар конкурсної комісії відповідає на запитання кандидатів щодо процедури іспиту. Інформація секретаря про
умови складання іспиту має бути достатньою для кандидатів. Він повинен упевнитися, що всі кандидати зрозуміли умови іспиту, в іншому випадку надати додаткові пояснення. У разі виникнення спірних питань вони мають бути розв’язані головою конкурсної комісії.
 
3.Складання іспиту.
 
         3.1.Під час підготовки відповідей на запитання екзаменаційного білета мають бути присутніми не менше трьох членів конкурсної комісії.
         3.2.Іспит складається одночасно для кандидатів на заміщення однієї вакантної посади. У разі невеликої кількості кандидатів та за наявності відповідних умов, передбачених пунктом 3.3 цього Положення, іспит може проводитися одночасно на заміщення декількох вакантних посад.
         3.3.Приміщення для складання іспиту має відповідати умовам зручного розміщення, що унеможливлює спілкування кандидатів та забезпечує індивідуальну підготовку відповідей на питання білета. Кандидати не можуть самостійно залишати приміщення, в якому складається іспит, до його закінчення.
         3.4.Іспит складається за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату за його вибором і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час складання іспиту.
         3.5.Іспит складається державною мовою.
         3.6.При підготовці відповідей на питання білета кандидат здійснює записи на аркуші із штампом органу, в якому проводиться конкурс. Перед відповіддю обов’язково вказуються прізвище, імя та по батькові кандидата, номер білета та питання, зазначені в білеті.
         Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата складання іспиту.
         3.7.Загальний час для підготовки відповіді на екзаменаційний білет має становити не більше 60 хвилин.
 
 
4.Оцінювання та підбиття підсумків іспиту.
 
         4.1.Для оцінки знань кандидатів використовується п’ятибальна система.
         П’ять балів виставляються кандидатам, які виявили глибокі знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкції з діловодства в районному /міському/ суді.
         Чотири бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкції з діловодства в районному /міському/ суді.
         Три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в обсязі, достатньому для подальшої роботи.
         Два бали виставляються кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.
         Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений строк.
4.2.По закінченні часу, відведеного на складання іспиту, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання. Оцінка проводиться всіма членами комісії. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата.
4.3.Підбиття підсумку здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів в екзаменаційну відомість. З результатами іспиту кандидат ознайомлюється.
4.4.Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та документами конкурсної комісії у кадровій службі або в особових справах державних службовців.
4.5.Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не є нижчою 50% від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей, вважаються такими, що успішно склали іспит.
4.6.Кандидати, які набрали менше 50% від максимальної суми балів, вважаються такими, що не склали іспит.
4.7.Кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.
4.8.Конкурсна комісія на підставі розгляду поданих документів, результатів іспиту та співбесіди з кандидатами, які успішно склали іспит, на своєму засіданні здійснює відбір осіб для зайняття вакантних посад державних службовців.
4.9.Інші кандидати, які успішно склали іспит, але не були відібрані для призначення на посади, у разі їх згоди, за рішенням конкурсної комісії можуть бути рекомендовані для зарахування до кадрового резерву суду і протягом року прийняті на вакантну рівнозначну або нижчу посаду без повторного конкурсу.
Якщо за результатами конкурсу не відібрано жодного з кандидатів для призначення на посаду, конкурсна комісія не може рекомендувати цих кандидатів до кадрового резерву.
4.10.Якщо жоден з кандидатів не рекомендований конкурсною комісією для зайняття вакантної посади державного службовця, оголошується повторний конкурс.
4.11.Засідання конкурсної комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менше ніж 2/3 її складу.
4.12.Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на її засідання членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.
У рішенні комісії, що подається голові суду, обов’язково зазначаються пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця та визначаються кандидатури для зарахування до кадрового резерву.
4.13.Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається керівнику апарату суду не пізніше ніж через два дні після голосування. Кожен член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
4.14.Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом 3-х днів після його завершення.
4.15.Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник апарату суду на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.
4.16.Рішення конкурсної комісії може бути оскаржено керівнику апарату суду протягом 3-х днів після ознайомлення з цим рішенням.
4.17.Рішення керівника апарату суду може бути оскаржено у порядку, визначеному законодавством.